24 Mayıs 2012, Perşembe 17:17:55

SİGARA İÇENLERE ÇOK KÖTÜ HABER



SİGARA İÇENLERE ÇOK KÖTÜ HABER

Günde 10 adet sigara içen kişilerin kan damarlarında daralma tespit edildi.

Sigaranın, bunama riskini artırabildiği bildirildi. İsveç'in başkenti Stockholm'deki Karolinska Üniversitesinde İsveçli, Finlandiyalı ve Amerikalı bilim adamlarının yaptığı araştırmada, sigara içen 20 bin kişi 20 yıl boyunca izlendi. Araştırma sonuçlarına göre, günde 10 adet sigara içen kişilerin kan damarlarında daralma tespit edildi. Bu daralmanın beyne taşınan oksijen miktarını azalttığı ve bunamaya neden olabildiği kaydedildi. İçilen sigara sayısı ile damarlardaki daralmanın doğru orantılı olarak arttığı belirlendi.

Finlandiyalı bilim adamı Miia Kivipelto, ''Günde iki paket (40 adet) sigara içenlerin damarlarındaki daralma oranının, hiç sigara kullanmayanlara göre iki kat daha fazla olduğu anlaşıldı'' dedi. Kivipelto, beyne kan taşıyan damarların daralmasına ve dolayısıyla bunamaya neden olabilen sigaranın, enfeksiyon riskini de artırdığını ve stres kaynağı olduğunu söyledi. Araştırma, Archives of Internal Medicine dergisinde yayımlandı.


28 Ekim 2010, Perşembe 19:30:08
Bu Habere Henüz Yorum Yapılmamış, İlk yorumu siz yapın!
Toplam 0 Yorum Yapılmıştır
TOPlist AXFreeForum.com Top Free Forums Site Top 100 Aviation Sites on Top100Add.com - Add your Site, Boost Your Traffic! Dutchpony Topsites List Kfz Besuchertausch ToplistDizin Mirc List MircList site ekle siteler arama aramalar toplist dizin adre adresler hitlist list top list sitesimirc Çok Hit, Toplist, Site
Ekle
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Konya Haber Konya Haber Arşivleri Konya Magazin Haberleri Konya Haberliyorum Yazarları Haberliyorum Künye Haberliyorum İletişim